NJK:s medlemskort:

är ett allmänt bevis på ditt medlemskap i klubben och ger dig förmåner beviljade av NJK:s samarbetspartners bl.a.

• rabatt i många av NoHo Partners restauranger, se listan över vilka restauranger här nedan.
  • prisförmåner i de kungliga klubbarnas (KSSS, GKSS, KDY och KNS) klubbhamnar.
  • i Maritims affär på Båtbyggarvägen får du 15% rabatt på normalt prissatta produkter
  • Eiring ger NJK-medlemmar -10 % på alla produkter mot uppvisande av medlemskort i butiken på Högbergsgatan 15 och med kod NJK10 på eiring.fi.
    Gäller ej gåvokort eller produkter på rea.
  • Ny samarbetspartner 2023 | M-yachts (www.m-yahcts.fi)
    Första året erbjuds du som NJK-medlem en 20 %:s (sedan 10 %) rabatt på hallhyran (vinterförvaring) och gratis skrovtvätt.
    Dessutom erhålls föjande förmåner:
    – alla “nyckeln-i-handen” riggpaket i samband med vinterförvaring, -20 %
    – gratis granskning av rigg vid av- och påmastning
    – gratis tvätt av motorbåtsdrev
    – alla tvättar, -20 %
    – gratis släckargrandskning (max 2 st)
    – Doyle segel till kampanjpris.

Medlemskortet är elektroniskt

NJK övergick till elektroniskt medlemskort under 2021. För att ta emot medlemskortet laddar du ner appen Cardu till din telefon*. Alla som färdigt har appen på sin telefon får medlemskortet automatiskt om telefonnumret i NJK:s register är det samma som du har registrerat i Cardu. De som inte har Cardu från tidigare får ett textmeddelande eller en e-post med instruktioner. Om du inte har en mobiltelefon där du kan installera appen Cardu, var i kontakt med kansliet@njk.fi.

*Om du har flera mobilnummer
Om du har flera telefonnummer i bruk bör applikationen laddas ner till den telefon som har samma telefonnummer som finns i medlemsregistret.

Medlemskortsförmåner:

NJK-KORT – ROYAL RAVINTOLAT

NJK och Royal Ravintolat har samarbetat sedan 2004. Royal Ravintolat driver bland annat Blekholmens restaurang.
NJK-medlemmarna kan personligen dra nytta av detta samarbete. Med ditt personliga NJK-kort kan du och ditt bordssällskap avnjuta en rabatterad måltid på dussinet högklassiga restauranger i Helsingfors. Läs nedan om hur du kan utnyttja denna förmån.

Principen är att på alla normala maträtter på matsedeln beviljas rabatt både dag- och kvällstid. Däremot beviljas inte rabatt på alkoholdrycker.

För NoHo Partners Oy gäller följande:
  • Du har rätt att reservera bord på södra verandan på Restaurang NJK Blekholmen. OBS! Reservera bord minst 3 dagar på förhand.
  • Ger Dig rätt att avnjuta seglarmeny eller seglarportion på Restaurang NJK eller i klubbutrymmerna till NJK-pris.
  • 20 % rabatt beviljas för privatsällskap på upp till 6 personer.
  • Rabatten gäller alla maträtter som ingår i respektive restaurangs lunch- och á la Carte listor samt på alla svaga alkoholdrycker och alkoholfria drycker.
  • Rabatten förutsätter ett minimi-inköp på 15 € per person. Till inköpssumman räknas dina samtliga inköp, även produkter som inte är rabatterade såsom starksprit och likörer.
  • Rabatten gäller inte specialerbjudanden eller säsongprissatta produkter såsom kräftor.
  • Rabatten beviljas inte vid företags- eller dylika representationstillställningar. Bordsreservationen får inte göras i företagets namn och inköpen kan inte betalas med företagskort.
  • Kortet skall uppvisas vid bordet före beställning.

NJK-förmåner erhålls på följande restauranger:
Elite, Savoy, Restaurang NJK Blekholmen, Ravintola Teatteri, Salutorget, Strindberg, Töölönranta, Purpur, Stefan’s Steakhouse, Salud (Tammerfors), Nokka, Hangon Portti (Hangö) och Hanko Sushi på köp över 50€ är rabatten 10% samt 20% på Partyplatter menyerna.