Som medlem i Nyländska Jaktklubben åtnjuter du en hel del förmåner.

• Du får 4 nummer i året av NJK-Nytt
  • Du får ett Nyhetsbrev per e-post varje månad med nyheter och aktuella erbjudanden
  • Du får Klubbens årsbok i maj varje år
  • Du får prisförmån då du annonserar privat i NJK-nytt och i Nyhetsbrevet. Tidningen når alla ca 2000 hushåll och därmed våra lite över 2800 medlemmar med familjer. Kontakta Ann-Christine Vuola för mera info, anki.vuola@njk.fi.
  • Du kan hyra Salen (inrymmer 120 personer) på Björkholmen till medlemspris
  • Du och ditt bordssällskap får 20 % rabatt på á la Carte menyn med drycker på flera av NoHo Partners Oy:s restauranger för upp till sex personers privatsällskap, se listan här. Minimi-inköp 15 euro. Medlemskortet ska uppvisas före beställning. Rabatten gäller inte specialerbjudanden eller säsongprissatta produkter, t.ex kräftor. Bokning och betalning kan inte ske med företagskort.
  • Avnjut en seglarmeny på Blekholmens Restaurang NJK eller i klubbutrymmena till förmånligt medlemspris!
  • Mot uppvisande av medlemskortet i Maritims affär på Båtbyggarvägen får du 15% rabatt på normalt prissatta produkter.
  • Eiring ger NJK-medlemmar -10 % på alla produkter mot uppvisande av medlemskort i butiken på Högbergsgatan 15 och med kod NJK10 på eiring.fi. Gäller ej gåvokort eller produkter på rea.  (ny förmån 2022)

Förmåner för dig som har båtsport nära hjärtat:

• NJK:s seglingsskola för juniorer och sommarlägret på Kajholmen i vackra Sibbo skärgård har hållit i sig i årtionden
  • Challenge projektet stöder dem som seriöst vill satsa på kappsegling
  • Du kan segla på NJK bl.a. med Optimistjolle, Zoom, 606, J80 och SM 40 båtar
  • Du har en möjlighet att delta i Sailing Centrets verksamhet
  • Du har möjlighet att delta i kurser arrangerade av Seglingsakademin, tävla och träffa toppseglare
  • Du har rätt att föra klubbens flagga (förutsatt att din båt finns i klubbens båtregister)
  • Du har rätt att anlöpa klubbens hamnar, som kapten på din egen båt eller som kapten på en chartrad båt försedd med NJK:s interimsvimpel
  • Hamnplatser för båtar med eller utan köl, båtlyft och vinterförvaring
  • NJK är medlem i förbundet Segling och Båtsport i Finland vilket för dig som NJK-medlem innebär att du åtnjuter vissa förmåner. Du kan bekanta dig med dem på SBF:s hemsida.
  • NJK är medlem i FSI, förbundet för svenskspråkiga idrottsföreningar i Finland. Du kan bekanta dig med förbundets utbud av program och förmåner här

Segelklubbar utomlands

NJK vill erbjuda sina medlemmar en möjlighet att besöka välrenommerade segelklubbar utanför landets gränser och har avtal med följande klubbar (en del medlemmar också i ICOYC, för mera info om International Council Of Yacht Clubs ICOYC). De nämnda klubbarna önskar NJK-medlemmarna välkomna och kan beroende på klubb erbjuda olika förmåner.

NJK partners