AKTIA-salen

Mötes- och festutrymmen på Björkholmen/Koivusaaren juhla- ja kokoustilat

NJK:s seglingscenter är beläget på Björkholmen i västra Helsingfors, mellan Drumsö och Hanaholmen. Läget är idealiskt, från byggnaden har man utsikt över småbåtshamnen och de närmaste holmarna.

Trots läget nära Västerleden störs man inte av trafiken. Bilväg går ända fram och parkeringsutrymme finns det gott om, speciellt under seglingssäsongen maj-oktober. Med kollektivtrafik kommer du smidigt med buss till Hanaholmen, varifrån det är ungefär 10 minuter promenad till Björkholmen. Anländer du med metro till Björkholmen är det ännu kortare väg att gå.

Salen lämpar sig utmärkt för t.ex. bröllop, släktfester, bemärkelsedagar, sommarfester, möten, utbildningar, infotillfällen och andra företagsevenemang. Under sommarsäsongen kan även terassen användas. Salen rymmer 120 personer. Via knappen kan du beundra hur salen är dukad för ett sällskap på 60 personer. Ni är välkomna att bekanta er med utrymmena under kansliets öppenhållningstider.

NJK:n purjehduskeskus sijaitsee Lauttasaaren ja Espoon Hanasaaren välissä Koivusaaressa. Sijainti on ihanteellinen, rakennuksen isoista ikkunoista näkyy jäsensatamamme sekä lähisaaret.

Länsiväylän läheisyys ei haittaa, päinvastoin. Autolla pääsee perille asti ja pysäköintitilaa löytyy runsaasti, erityisesti veneilykauden aikana toukokuusta lokakuuhun. Yleisillä kulkuvälineillä pääsee Hanasaaren pysäkille, josta on lyhyt kävely Koivusaareen. Koivusaareen pääsee myös metrolla.

Salissa järjestetään usein mm. häitä, perhejuhlia, merkkipäiviä, kesäjuhlia, kokouksia, koulutuksia, infotilaisuuksia sekä muita yritystapahtumia. Kesäkaudella voi myös käyttä terassia. Saliin mahtuu 120 henkilöä. Käynnistä 360-video painamalla nappia “Beundra”. Kuvassa näkyy esimerkki 60:n hengen kattauksesta. Tervetuloa paikan päälle tutustumaan tiloihin!

Utrymmena kan hyras året om för en hel dag, kväll eller kortare tillställning åt gången under dagtid med undantag av tävlingsdagarna.

Tiloja vuokrataan ympäri vuoden koko päiväksi, illaksi tai lyhyelle tilaisuudelle kilpailupäiviä lukuun ottamatta.

Priser Björkholmens festsal

TidpunktPris
Kvällsfest 60-120 pers800 eur
Kvällsfest, medlem 60-120 pers600 eur
Dagstillställning, eller under 60 pers50 eur/h
Möten för samarbetsorganisationer100 eur

I hyran ingår/Vuokraan sisältyy

• A/V- och ljudåtergivningsutrustning/A/V- ja äänentoistolaitteet
  • Bord och stolar för max 120 personer/Pöydät ja tuolit max 120:lle hengelle
  • Städning/Siivous

Alexandra F & Co Ab har ensamrätt till cateringen på Björkholmen. Vid uthyrninge ansvarar de för stället, låser och städar efter då festen är slut ungefär senast kl. 02. För att få en bild av deras utbud och prisnivå kan ni be om offert av företaget, kontaktuppgifter till höger.

Alexandra F & Co Ab vastaa yksinoikeudella tarjoilusta Koivusaaren tiloissa. Heidän valikoimastaan löytyy joka tilaisuuteen sopivia menuvaihtoehtoja. Yhteystiedot kuvan alla.
Tilaisuudet pättyvät viimeistään klo 02.

Mötesrummet kan bokas för mindre möten (max 12 personer).
Kokoushuone voidaan varata pienemmille ryhmille (kork 12 henkilöä).

Loftet kan bokas för mindre grupper. På loftet finns en stor skärm för mötesbruk (max 20 personer).
Parvi voidaan varata pienemmille ryhmille. Parvelta löytyy iso näyttö kokouskäyttöön (kork 20 henkilöä).

bjrkholmen
Förfrågningar/Kyselyt